Spoormonitoring en maatvoering Kamperlijn Zwolle-Kampen

Spoormonitoring, Monitoring, maatvoering, spoor, Kamperlijn, Zwolle, Ingenieursbureau, Passe-Partout
Spoormonitoring, Monitoring, maatvoering, spoor, Kamperlijn, Zwolle, Ingenieursbureau, Passe-Partout
Spoormonitoring, Monitoring, maatvoering, spoor, Kamperlijn, Zwolle, Ingenieursbureau, Passe-Partout
Spoormonitoring, Monitoring, maatvoering, spoor, Kamperlijn, Zwolle, Ingenieursbureau, Passe-Partout
Spoormonitoring, Monitoring, maatvoering, spoor, Kamperlijn, Zwolle, Ingenieursbureau, Passe-Partout
Monitoring, maatvoering, spoor, Kamperlijn, Zwolle, Ingenieursbureau, Passe-Partout

Donderdagmiddag 12 januari 2017 is het startsein gegeven voor de aanpak van de Kamperlijn (Kampen-Zwolle). Hieronder leest u meer over de spoormonitoring en maatvoering door Ingenieursbureau Passe-Partout.

Stations, sporen en bovenleiding

De verbetering van de Kamperlijn, het 13 kilometer lange spoortraject tussen Zwolle en Kampen, is nu officieel van start zodat in december 2017 de elektrische treinen kunnen gaan rijden. Bij het project aan de Kamperlijn gaat het om de aanleg van het nieuwe station Zwolle Stadshagen, de elektrificatie, spoorvernieuwing van de Kamperlijn en vijzelen van de Blalobrug.

Nieuwe halte

De werkzaamheden starten met de aanleg van station Zwolle Stadshagen ter hoogte van de Belvédèrelaan. Onder dit station komt een nieuwe onderdoorgang voor voetgangers, fietsers en autoverkeer als extra ontsluiting voor de wijk Stadshagen.

Elektrificatie en nieuw spoor

In juni start het werk aan het spoortraject door de aanleg van onder andere 200 bovenleidingmasten en het vernieuwen van het spoorgrind (ballast), de bielzen (dwarsliggers) en spoorstaven.

Station Kampen

Bij station Kampen wordt het perron langer en breder en komt er een nieuw plein voor het station voorzien van bankjes met uitzicht op de IJssel en de Hanzestad Kampen.

Vijzelen Blalobrug

De oude stalen spoorbrug aan de Blaloweg zal ongeveer 30 cm. worden gevijzeld, waardoor noodzakelijkerwijs de doorrijhoogte word verhoogd.

Maatvoering en spoormonitoring

Ingenieursbureau Passe–Partout heeft de opdracht gekregen om binnen het project, bouwmaatvoering en spoormonitoring (veilig berijdbaarheid) te verzorgen. Onze maatvoerders welke worden ingezet binnen het project zijn bekend met de expertise van de vakgebieden bouwmaatvoering en spoormonitoring (veilige berijdbaarheid).

Website Kamperlijn

De Kamperlijn heeft een eigen website. Zie voor meer informatie over de Kamperlijn: www.hetkamperlijntje.nl

De Kamperlijn is de benaming van de spoorlijn Zwolle – Kampen. Tien minuten en dertien kilometer lang is het traject door één van de oudste landschappen van Nederland, de Mastenbroeker polder. Een lijn van staal dwars door het landschap, maar ook een lijn met veel gevoel en emotie.

Verslag stageperiode Gertjan

Voor mijn opleiding Middenkaderfunctionaris Infra heb ik 10 weken stage gelopen bij Passe-Partout. Tijdens mijn stageperiode heb ik heel veel geleerd over maatvoering.
Start van het project - meetwerkzaamheden

Vervolg meetwerkzaamheden spoorlijn tussen Zwolle en Kampen

De afgelopen periode is de spoorlijn tussen Zwolle en Kampen compleet vernieuwd en voorzien van bovenleiding. Ingenieursbureau Passe-Partout is vanaf de start van het project betrokken bij het monitoren en maatvoering.

Werkzaamheden tijdens de storm op 13 september 2017

Onder alle omstandigheden gaat het werk door, en dat levert naast goed werk ook mooie plaatjes op! Werkzaamheden tijdens de storm op 13 september 2017.